Конспект відкритого уроку з математики у 5 класі на тему: «Десяткові дроби. Додавання, віднімання десяткових дробів»

15.03.2018   Administrator   Категорія: Із досвіду роботи

Вчитель математики

                                                                        Гнатюк Н.В.

 

                         Тернопіль-2010

Тема: «Десяткові дроби. Додавання і віднімання

             десяткових дробів.»

Назва: «Математичні змагання»

Мета: систематизувати знання учнів про десяткові дроби; закріпити навички розв’язування вправ на округлення, порівняння, додавання та віднімання десяткових дробів; розвивати обчислювальні навички, прищеплювати інтерес до математики.

Тип уроку: розв’язування вправ.

Обладнання: ноутбук, проектор, «сигнальні картки», роздатковий матеріал з текстами вправ.

 

                   Хід уроку

   Клас попередньо поділений на три команди, кожна з яких обрала капітана. Назви команд – «Х», «У», «Z». У кожного учня корона з відповідною буквою.

І. Організаційний момент.

Вчитель:

-Сьогодні на уроці ми пограємо у цікаву гру «Математичні змагання», а оскільки тема, яку ми вивчаємо «Десяткові дроби», то мета нашого уроку – закріпити навички розв’язування вправ на округлення, порівняння, додавання і віднімання десяткових дробів. Сьогодні ви зможете показати не тільки знання вивченого матеріалу, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагань пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра і повага один до одного. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу.

   Лічильна комісія у складі …(3 вчителі математики) підрахує всі набрані учасниками змагань бали та визначить переможця.

ІІ. Представлення команд.

Капітани команд встають, оголошують назву команд, а учні відповідно говорять:

Команда «Х»: 

«Математику ми любим,

Вигравати в цій грі будем.»

Команда «У»:

«Десяткові дроби знаєм

І завжди перемагаєм»

Команда «Z»:

« Отака у нас вже вдача,

Нам легка люба задача»

ІІІ. Конкурси.

  1. Бліц-турнір.

Кожній команді вчитель задає по декілька запитань, на які учні повинні швидко дати відповідь. У цей час учні інших двох команд піднімають «сигнальні картки»: червону ( неправильно) або зелену ( правильно).

 Запитання команді «Х».

  1. Найменше натуральне число?
  2. Знак у десяткових дробах, що відокремлює цілу частину від дробової?
  3. З двох  десяткових дробів з різними цілими частинами більший той, …
  4. Якщо сторона квадрата 4м, то його площа …
  5. Сума довжин всіх сторін многокутника називається…
  6. Як знайти невідомий доданок?
  7. Навести приклад числа, яке менше 6, але більше 5.

 Запитання команді «У».

  1. Скільки кілограм має 1т?
  2. Кут, градусна міра якого дорівнює 90о.
  3. Щоб порівняти два десяткові дроби з рівними цілими частинами, треба…
  4. Округлити 2,5 до одиниць.
  5. Як знайти невідоме зменшуване?
  6. Чому дорівнює 1/3 частина години?
  7.  Звичайний дріб, у якого чисельник менший від знаменника.

Запитання команді «Z».

  1. Найменше трицифрове число.
  2. Рівність, яка містить невідоме.
  3. Як знайти невідомий множник?
  4. Округлити 4,99 до одиниць.
  5. 100кг – це 1…
  6. Якщо сторона квадрата 5, то його периметр…
  7. Сформулювати переставну властивість додавання.
  1. Розминка.( із застосуванням сигнальних карт). Учні якої команди розв’яжуть правильно більше усних вправ ( кожна вправа – 1 бал), та команда – переможець.
    1. Порівняти десяткові дроби:

а) 3,52 і 5,8;                           г) 6,28 і 6,201;

б) 4,35 і 10,1;                         д) 9,003 і 9,3;

в) 72,405 і 72,45;                   е) 4,7245 і 4,7254.

              2) Округлити:

до десятих:                до сотих:                     до десятків:

а) 2,48;                     а) 2,045;                        а) 502,75;

б) 35,4;                     б) 0,012;                       б) 315,0025;

в) 1,99;                     в) 0,0035;                     в) 299,4.

            3) Виконати дії:

а) 3,05+2,4;               г)8,42+3;

б) 1,29-0,1;                д)9,7+3,17;

в) 5,3+4,8;                 е)4,52-1,3.

            4) Виразити:

в метрах: 5дм 2см; 6м 25см;

у кілограмах: 773г; 8 кг 11г.

         5) Обчислити зручним способом:

а) (5,2 +3,295)-4,2;

б) 8,5-(1,5+2,25).

3. Математична естафета «Знайомі числа».

Учні кожної команди по черзі виходять до дошки і розв’язують вправи, піднімаючись по «сходинках». Виграє та команда, яка швидше доходить до «знайомого» числа.

 

 

+5,5

 

 

 

 

-1,2

 

 

-4,7

 

 

 

 

 

+2,2

 

 

 

+2,2

 

 

-5,1

 

 

 

-3,1

 

 

+2,1

 

 

 

+2,1

 

 

+3,8

 

 

+1,9

 

 

+1

 

 

5,1

 

2,2

 

І команда                                                             ІІ команда      

 

 

 

 

 

+1965

 

+42,7

 

 

-2,7

 

 

-2,4

 

 

-1,6

 

 

+7,4

 

 

1.6

 

                                               ІІІ команда

 Вчитель:

  • А тепер зрозуміло, чому саме так називається наша естафета? 9 – номер нашої школи; 5 – п’ятий клас; тепер – 2010рік.
  1. Конкурс капітанів.

Капітани команд отримують на картках завдання( 5 балів) і розв’язують їх на дошці.                               

1) (81-х)+27,8=39,156;                        2) 36,5-(х+1,5)=11,85;

      81-х=11,356;                                       х+1,5=24,65;

      х=69,644.                                             х=23,15.

                              3)(х-2,4)-3,48=1,05;

                                  х-2,4=4,53;

                                  х=6,93.

  1. Хвилинка цікавої математики.

(Кожна задача – 1 бал).

  1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька?(6)
  2. Двоє учнів грали в шахи 2год. Скільки часу кожний учень грав окремо?(2)
  3. У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат у будинку?(5)
  4. Вік дідуся виражається найменшим трицифровим числом, у якого всі цифри різні. Скільки років дідусеві?(102)
  5. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. Скільки всього дітей ішло до школи?(5)
  6. 5 кіп і 7 кіп сіна склали разом. Скільки вийшло кіп?(1)
  1. Конкурс «Кращий математик».

На кожній парті - тексти задач. Учні самостійно читають умову. Учень якої команди правильно розкаже хід розв’язання, записує розв’язок на дошці, а команда отримує 5 балів.

  1. На першій і другій машині було 3,6т вантажу, а на другій і третій машині -  3,3т. На трьох машинах було 4,7 т вантажу. Скільки тонн навантажили на кожну машину окремо?(2,4т; 1,2т; 1,1т)
  2. Задумали число. Якщо від нього відняти 9,16 і до отриманої різниці додати 12,78, то отримаємо 28,62. Яке число задумали?(25)
  3. У першій бочці було 40,3л квасу. Коли з неї перелили до другої бочки 15,4л, то в ній залишилось на 5л більше квасу, ніж стало в другій. Скільки літрів квасу було в другій бочці спочатку?(4,5л)

 ІV. Підсумок гри. Нагородження переможців.

 

    Гнатюк Н. В.

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід
ХАРЧУВАННЯ
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НАДХОДЖЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ПУБЛІЧНИХ КОШТІВ
Фінансові звіти
Бухгалтерія
Державні закупівлі
ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Статут закладу освіти
Ліцензії на провадження освітньої діяльності
Структура та органи управління закладом освіти
Кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами
Освітні програми, що реалізуються в закладі
Територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником
Фактична кількість учнів закладу
Мова освітнього процесу
Наявність вакантних посад
Матеріально технічне забезпечення закладу
Річний звіт про діяльність закладу
Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Інформація про надходження й використання публічних коштів
Правила прийому до закладу освіти
Результати навчання
РОЗГЛЯД ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН
ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Правила поведінки здобувачів освіти
Пам'ятка для учителів
Правила для батьків

Авторизація

Погода
Загальні новини