Конспект уроку на тему: «Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення»

09.01.2018   Administrator   Категорія: Із досвіду роботи

Тема. Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення.

Мета: 

  • поглибити розуміння понять: програмне забезпечення, програма; формувати розуміння невід’ємного поєднання апаратної і програмної складових у сучасному комп’ютері, необхідності дотримуватися вимог ліцензії під час використання програмного забезпечення; вчити форматувати носії даних, інсталювати програмне забезпечення;
  • : сприяти всебічному особистості, розвивати вміння чітко і грамотно представити матеріал перед іншими, розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного подання інформації за допомогою комп’ютера;

виховна: виховувати інформаційно освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції; сприяти формуванню в учнів ціннісного ставлення до себе, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: урок перевірки раніше засвоєного матеріалу та засвоєння нового.

Обладнання і наочність: аркуші із зображенням людини картки для роботи в парах, опорні конспекти для роботи в групах, картки «Плюс – мінус – Цікаво», підручник для 8 класу Морзе Н.В.Інформатика.

Програмне забезпечення: ОС Windows 7, офісний пакет Microsoft Office 2010 (Word 2010).

Основні поняття теми: програмне забезпечення, програми: базового, системного, службового, прикладних рівнів, ППЗ загального і спеціального призначення, ліцензія на програмне забезпечення, операційна система, форматування, інсталяція, деінсталяція.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

1.Підготовка робочих місць

Учні займають місця за партам.

2. Привітання

Учні вітаються з вчителем, один з одним. 

3.Перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку

4. Рефлексія настрою та емоційного стану.

Прийом «Наклей обличчя»

Вчитель. Я вам роздам аркуші із зображенням людини без обличчя. Ваше завдання – зобразити на обличчі ті емоції, які ви відчуваєте зараз. Можете доповнити зображення деталями (повітряною кулькою, букетом квітів, м’ячем, важкою сумкою тощо).

5. Повторення правил техніки безпеки у комп’ютерному класі.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.  Перш ніж почати працювати над вивченням нового матеріалу, ми маємо з вами переконатись у тому, що справді готові до цього, маємо хорошу основу, міцні знання з попередніх тем. Для цього ми виконаємо тести на сайті «Інтерактивне навчання» від видавництва «Ранок».

Виконання тестових завдань на сайті «Інтерактивне навчання» у категорії «Інформатика, 8 клас»

Вчитель. Отже, ми готові з упевненістю «відкрити» наш урок. І прямувати до отримання нових знань та формування нових умінь роботи на комп’ютері.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.

Вчитель. Як ви вважаєте, чи може комп’ютер працювати без програмного забезпечення? (Відповіді учнів). Дійсно, ні. Щоб «оживити» його, потрібно багато різних програм. (Відповіді учнів). Тому сьогодні нам треба розібратись, які існують програми.

Тема нашого уроку – «Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення»

Питання теми:

  1. Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи.
  2. Системне програмне забезпечення.
  3.  Класифікація та основні функції операційних систем.
  4.  Службове програмне забезпечення.
  5.  Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення.
  6.  Проблеми сумісності програмного забезпечення.
  7.  Форматування носіїв даних.

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й УСВІДОМЛЕНЯ НОВОГО МАТЕРІЛУ

Інтерактивна вправа «Навчаючись – учусь»

Вчитель. Тяга до знань завжди присутня у людини. Це приносить її задоволення. Але якщо вона здатна поділитись своїми знаннями з іншими – це подвійне задоволення. Зараз кожен з вас буде опрацьовувати матеріал.

Усі учні працюватимуть із матеріалом, що розміщений на слайдах презентації «Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення». Дана презентація міститься в папці «8 клас» на диску D:\PC-№ комп’ютера\8 клас.

Спочатку вам необхідно переглянути увесь зміст презентації. Потім кожна дитина вибирає для себе картку, на якій є номер завдання. Кожен учень опрацьовує теоретичний матеріал уроку, обговорює і презентує його перед іншими.

Опрацювання презентації

І учень. Слайди (3-13)

«Яке програмне забезпечення потрібне для роботи комп’ютера? 

ІІ учень. Слайди (14-15)

«Якими є правила використання програмного забезпечення?»

ІІІ учень. Слайди (16-20)

«Які існують види ліцензій на програмне забезпечення?»

ІV учень. Слайди (21-25)

«Для чого потрібна операційна система, які її функції?»

V учень. Слайди (26-28)

«Як класифікують операційні системи?»

VI учень. Слайд (29)

«Які програми належать до службових програмних засобів?»

VII учень. Слайди (30-33)

«Коли програмне забезпечення потребує інсталяції та деінсталяції?»

VIIІ учень. Слайд (34)

«У яких випадках говорять про проблеми сумісності програмного забезпечення?

IX учень. Слайд (35)

«Що таке форматування носіїв даних і за допомогою якого програмного забезпечення воно здійснюється?»

Проходить обговорення опрацьованої інформації кожним учнем. Складається конспект основних понять і думок теми

 

Фізкультхвилинка

V. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Практична робота із підручника:

Вправа 1, ст. 37 (слайд 36)

Вправа 2, ст.39 (слайд 37)

 

VI. Підсумки уроку. Оцінювання роботи учнів

Рефлексія. Вправа «Плюс – мінус – цікаво»

Вчитель. Кожен із вас на початку уроку мав різні емоції. Чи змінились вони?

Чи задоволені ви результатом своєї діяльності на уроці?

Перед кожним із вас лежить картка «Плюс – мінус – цікаво», яку ви заповните. Саме вона допоможе підсумувати вашу роботу.

Картка «Плюс – мінус – цікаво»

+

-

цікаво

Все, що сподобалося, інформація і форми роботи, які викликають позитивні емоції

Все, що не сподобалося, було нудним, незрозумілим, даремним

Всі цікаві факти, що б ще хотілося дізнатись з теми

 

 

 

 

 

 

VІІI. Домашнє завдання

  1. Підручник § 5 п.1-9 ст. 29-39
  2. За каталогами інтернет-магазинів знайдіть опис ОЗП. Скопіюйте в документ посилання на сторінку та стислий опис характеристик вибраної ОЗП. Відправте вчителеві на електронну пошту.  

Виконала

вчитель інформатики

ТНВК ШЕЛ №9 ім. І. Блажкевич

Дмитрик Ганна Василівна

    Дмитрик Г. В.

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід
ХАРЧУВАННЯ
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НАДХОДЖЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ПУБЛІЧНИХ КОШТІВ
Фінансові звіти
Бухгалтерія
Державні закупівлі
ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Статут закладу освіти
Ліцензії на провадження освітньої діяльності
Структура та органи управління закладом освіти
Кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами
Освітні програми, що реалізуються в закладі
Територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником
Фактична кількість учнів закладу
Мова освітнього процесу
Наявність вакантних посад
Матеріально технічне забезпечення закладу
Річний звіт про діяльність закладу
Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Інформація про надходження й використання публічних коштів
Правила прийому до закладу освіти
Результати навчання
РОЗГЛЯД ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН
ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Правила поведінки здобувачів освіти
Пам'ятка для учителів
Правила для батьків

Авторизація

Погода
Загальні новини