Конкурс математичних ерудитів

05.01.2018   Administrator   Категорія: Із досвіду роботи

Мета: розвиток інтуїції та ерудиції учнів, сприяння підвищенню інтересу до математики, до історії розвитку цієї науки; створення умов для самореалізації школярів, уміння відстоювати свою точку зору.

      Для проведення гри клас ділиться на 3 команди . Ведучі проводять вікторину, після чого  з кожної команди вибирають трійки учасників.

Гравці мають відгадати слово, підбираючи букви.

   Переможець трійки виходить у фінал, а інші учасники займають місця в залі. Фінальна гра визначає переможця, який повинен позмагатися з переможцем “Фінальної вікторини для глядачів“ у супергрі . Переможець супергри одержує  головний ПРИЗ ( плитку шоколаду).

Хід гри

 Ведучий.

Як вам відомо, цей тиждень— тиждень математики в нашій школі. Сьогодні ми проведемо “ Конкурс  математичних ерудитів .“Ви маєте нагоду продемонструвати свою  інтуїцію та ерудицію,  зацікавлення  математикою, обізнаність з історією розвитку цієї науки.

 Ведуча.

 Отже, в нас є  3 команди . Проведемо вікторину, щоб  з кожної команди вибрати трійки учасників подальших змагань.

Запитання до першої команди:

Ведучий.

  1. На уроці фізкультури учні вишикувались в шеренгу завдовжки 25м.

Скільки було учнів?

2. Трійка коней проїхала за годину 15 км. З якою швидкістю скакав кожний кінь?

3. Всім відомо, що на двох руках десять пальців . Скільки пальців на десяти руках?

Ведуча.

  Прошу вийти перших трьох учасників.

 Завдання  кожної трійки учасників— відгадати слово, підбираючи букви. Переможець  трійки виходить у фінал, а хто не є переможцем , той займає  місце серед глядачів в залі.

Ведучий.

Завдання для першої трійки учасників:

Цей учений-математик жив у YІ столітті до нашої ери в Стародавній Греції. Саме він відкрив властивості кутів при основі рівнобедреного трикутника,  довів, що діаметр поділяє коло на дві рівні частини. Він є автором відомої вам теореми про відрізки. Ім‘я його складається із

 п‘яти букв.

 

 

 

 

 

Ведуча.

Прошу учасників підбирати букви.

Перший  учасник,   другий,    третій…

Ведучий.

Запитання до другої команди:

1. На полиці 10 книжок. Якою буде сьома книжка, якщо рахувати справа наліво?

2. У поїзді стоп-кран  червоного кольору. Якого кольору стоп-кран  у літаку?

3. Чому дорівнює добуток усіх чисел?

Ведуча.

 Прошу вийти наступних трьох учасників.

Ведучий.

Завдання для другої трійки учасників:

Цього математика називають батьком алгебри, хоча він був також непоганим адвокатом. Він жив  в ХYІ—ХYІІ століттях і уперше увів коефіцієнт. Його ім‘ям названо добре відому вам теорему. Хто він, якщо у його прізвищі 4 букви?

 

 

 

 

Ведуча.

Прошу учасників підбирати букви.

Перший  учасник,   другий,    третій…

 Ведучий.

Запитання до третьої команди:

  1. Чотириметрову колоду порізали на півметрові . скільки було зроблено розрізів?
  2. Один чоловік купив три кози і заплатив 3000 гривень. По чому пішла кожна коза?
  3. Скільки вийде, якщо 50 відсотків поділити на половину?

Ведуча.

 Прошу вийти останніх трьох учасників.

Ведучий.

Завдання для третьої трійки учасників:

Цю людину можна вважати батьком геометрії. Його книги мали трохи менший наклад , ніж Біблія і тривалий час служили майже єдиним шкільним посібником. Він мав сміливість сказати цареві: “ У математиці немає царського шляху “.  Хто ця людина? Її ім‘я складається із 6 літер.

 

 

 

 

 

 

 Ведуча.

 Прошу вийти  трьох фіналістів.

Ведучий.

Завдання для фінальної трійки учасників:

Це математичне поняття дуже шанували піфагорійці. З ним пов‘язували уявлення про красу і гармонію. Цим поняттям  користувалися для розв‘язання задач і в прадавні часи . і в середні віки, і зараз; з його допомогою можна швидко і легко розв‘язувати різні задачі. Назва поняття має 10 літер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведуча.

Прошу учасників підбирати букви.

Перший  фіналіст,   другий,    третій…

Ведучий.

А зараз гра з глядачами:

1. Котра зараз  година, якщо частина доби, що залишилася удвічі менша за

ту, що минула ? 

2. За цукерку заплатили 1грн. і ще половину вартості. Скільки коштує цукерка?

3. Де “ народились “ арабські цифри?

4. Яке число називають числом Шахерезади ?

5. Ім‘я цього видатного математика складається  із трьох складів: перший

склад позначає число,  другий  —  ноту, а третій — одне із імен  давньогрецького бога Сонця.

6. Назвіть три числа добуток яких дорівнює їх сумі.

  (За правильну відповідь учень одержує жетон).

Ведуча.

 Прошу вийти  учня, який зібрав найбільше жетонів.

Я пропоную переможцеві фіналу та переможцеві гри із глядачами зіграти супергру на здобуття призу.

Ведучий.

Завдання супергри:

Вона—донька відомого грецького математика Теона, народилася і жила в Олександрії  з  370 по 415 рік. Вона стала першою жінкою-математиком, філософом, астрономом і  лікарем, з її думкою рахувалися всі вчені того часу. Завдяки їй до нас дійшло багато рукописів Діофанта і Аполлонія.

Хто ця людина? Її ім‘я складається із 7 літер.

 

 

 

 

 

 

 

Дозволяється відкрити 3 букви.

 На обдумування дається 1 хвилина.

Ведуча.

Привітаємо переможця.

Ведучий.

Дякуємо учасникам за активність.

Ведуча.

Сподіваємось, що сьогодні ви дізнались багато нового і цікавого.

Відповіді.

  1. 26 учнів;
  2. 15 км/год.;
  3. 50.

_____________________________________ ФАЛЕС

  1. Четверта;
  2. Немає стоп-крана  в літаку;
  3. Нуль.

_______________________________________ВІЄТ

  1. 7;
  2. По землі;
  3.  1.

________________________________________ЕВКЛІД

 

________________________________________ПРОПОРЦІЯ

  1. 16 год.;
  2. 2 грн.;
  3. В Індії;
  4. 1001 (  Це добуток трьох послідовних простих чисел 71113,

За  назвою  головного персонажа казки  “ Тисяча і одна ніч “ );

  1. Пі-фа-гор;
  2. 1+2+3=123.

 

__________________________________________ГІПАТІЯ

    Семчишин Я. С.

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід
ХАРЧУВАННЯ
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НАДХОДЖЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ПУБЛІЧНИХ КОШТІВ
Фінансові звіти
Бухгалтерія
Державні закупівлі
ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Статут закладу освіти
Ліцензії на провадження освітньої діяльності
Структура та органи управління закладом освіти
Кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами
Освітні програми, що реалізуються в закладі
Територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником
Фактична кількість учнів закладу
Мова освітнього процесу
Наявність вакантних посад
Матеріально технічне забезпечення закладу
Річний звіт про діяльність закладу
Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Інформація про надходження й використання публічних коштів
Правила прийому до закладу освіти
Результати навчання
РОЗГЛЯД ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН
ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Правила поведінки здобувачів освіти
Пам'ятка для учителів
Правила для батьків

Авторизація

Погода
Загальні новини