Засідання клубу спілкування соціальних педагогів у ТНВК ШЕЛ № 9 ім.І. Блажкевич «Медіаосвіта та медіакультура. Як обирати потрібне»
06.12.2017 Administrator Категорія: Психологічна служба закладу
Стрімкий розвиток у сучасному світі інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас-медіа нагально потребує цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і безпечного користування ними. Майбутнє суспільство все більше спиратиметься на інформаційно-комунікаційні технології: web-технології, хмарні обчислення і big data, смартфони та інтернет «розумних речей», штучні інтелекти та інші ґаджети. На взаємодію з різноманітними медіа (книги, преса, радіо, кіно, телебачення, інтернет) припадає все быльше вільного часу людини, чим зумовлюється значний вплив медіа на всі верстви населення, передусім на дітей і молодь. Медіа потужно й суперечливо впливають на освіту молодого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його соціалізації, стихійного соціального навчання, стають засобом дистанційної і джерелом неформальної освіти. До цього додаються недосконалий захист дитини від медіаконтенту, що може шкодити її здоров’ю та розвитку, відсутність механізмів ефективної саморегуляції інформаційного ринку, які не допускали б недоброякісної медіапродукції, низькоморальних цінностей, інших соціально шкідливих інформаційних впливів. Загострення потреби в інтенсифікації розвитку медіаосвіти зумовлено необхідністю протистояти зовнішній інформаційній агресії та руйнівній зарубіжній пропаганді.
У цих умовах медіаосвіта стає фундаментальною складовою інформаційної безпеки країни, відіграє стратегічну роль у вихованні патріотизму молоді, формуванні української ідентичності. Медіаосвіта має стати одним з головних чинників забезпечення відкритості освіти щодо сучасних швидко змінюваних знань і наближення змісту освіти до потреб повсякденного життя людини. Медіаосвіта – не тільки шлях до ефективності діяльності людини в системі трудових відносин, але спосіб залишатися самим собою, цілісною особистістю, здатною до самовираження і людяності.
Саме використання медіа в повсякчасному житті стало предметом розмови на засіданні клубу спілкування соціальних педагогів міста. Короткий огляд теоретичних аспектів питання було доповнено практичними рекомендаціями у користуванні мережею Інтернет. Особливий акцент було зроблено на правилах використання мережевих ресурсів дітьми та як захистити їх від шкідливого впливу контенту. Соціальні педагоги також були ознайомлені з основними програмами захисту від непотрібної інформації та їх можливостями. До роботи семінару були залучені працівники навчального закладу: соціальний педагог Щербяк Тетяна Мілентіївна та вчитель інформатики Новосад Олександр Віталійович.
Коментарі 0