Як зберігати душевну рівновагу у складний час!

14.11.2014   Administrator   Категорія: Психологічна служба закладу

Як зберігати душевну рівновагу у складний час!

Травматичні події в значній мірі наповнені стресом, який  надмірно стимулює всі органи чуття, що призводить до перевантаження наших звичних стратегій подолання стресу. Це,  в свою чергу,  породжує почуття інтенсивного страху, з яким загострюється сприйняття безвиході і безпорадності, тоді людина може втрачати контроль.

У такому випадку перше , про що треба подбати, - зібрати в кулак всю свою волю і скомандувати собі : " СТОП! " , щоб різко загальмувати розвиток гострого стресу. Далі треба використовувати власні протистресові інструменти, які були засвоєні заздалегідь.

 

Способи зняття гострого стресу

 

Протистресовий подих. Повільно виконуйте глибокий вдих через ніс ; на піку вдиху на мить затримайте дихання , після чого зробіть видих як можна повільніше. Це заспокійливе дихання . Постарайтеся уявити собі,. що з кожним глибоким вдихом і тривалим видихом ви частково позбавляєтеся від стресової напруги . Дихайте доти, доки дихання  стане  ритмічним , розміреним , повільним.

 

Хвилинна релаксація. Розслабте куточки рота, зволожте губи. Розслабте плечі. Зосередьтеся на виразі і свого обличчя і положенні тіла: пам'ятайте , що вони відображають ваші емоції, думки,  внутрішній стан. Ви можете змінити "мову обличчя і тіла" шляхом розслаблення м'язів і глибокого дихання.

 

Інвентаризація . Озирніться навколо та уважно огляньте приміщення , в якому ви перебуваєте. Звертайте увагу на дрібні деталі, навіть якщо ви їх добре знаєте. Повільно , не кваплячись , подумки переберіть всі предмети один за іншим у певній послідовності. Постарайтеся повністю зосередитися на цій " інвентаризації" . Говоріть подумки самому собі: " Коричневий письмовий стіл , білі фіранки , червона ваза для квітів" і т. д. Те ж саме стосується й ситуацій, коли ви перебуваєте на вулиці. Зосередившись на кожному окремому предметі, ви відвернетеся від внутрішньої стресової напруги , спрямовуючи свою увагу на раціональне сприйняття навколишнього оточення.

 

 Визначення зони відповідальності. У будь-якій надзвичайній ситуації  дуже важливо в першу чергу визначитися , що від вас залежить , а що ні. І витрачати свої фізичні та емоційні сили виключно на те , що насправді у вашій владі і на що ви можете вплинути.

Зосередьте свою увагу на питанні : «Що я можу зробити в цій ситуації , що я можу змінити? » І все! Інших питань собі не задавайте і не вдавайтеся в суперечки про те , що зараз правильно , а що ні. Це збереже величезну частину ваших емоційних сил , направить вашу увагу в правильне русло і допоможе вам бути ефективними в тій справі, яку ви обрали.

 

Використання позитивної лексики. Постійне повторення слів з яскраво негативним забарвленням у багато разів посилюватиме ваші емоційні страждання і позбавлятиме вас адекватності. А це , в свою чергу , буде відбирати у вас сили діяти в зоні вашої відповідальності !

Для опису своїх почуттів або подій намагайтеся використовувати слова з менш негативним забарвленням . Замість того щоб говорити : «Який жах! » - Скажіть : «Так , ситуація складна

Своїми постійними негативними словами ми самі себе заганяємо в постійний стан стресу і страху , навіть якщо у даний момент нам нічого реально не загрожує.

Перегляньте свою лексику і викиньте з неї слова з яскравою негативним емоційним забарвленням , замініть їх більш нейтральними :

Наприклад,  «Це просто кошмар і жах ! » Міняємо на : «Ситуація напружена ».

Чим нейтральнішими  і « спокійнішими » будуть слова , тим краще ви будете себе почувати. Ви станете спокійнішими та більш врівноваженими.

 

Зміна діяльності. Займіться якою-небудь діяльністю - почніть прати білизну, мити посуд, або робити прибирання, якщо вдома. Наведіть порядок на робочому місці, займіться якимись звичними посадовими обов'язками, в які можна "зануритися з головою". Будь-яка діяльність, і особливо фізична праця, в стресовій ситуації виконує роль громовідводу - допомагає відволіктися від внутрішньої напруги. Важливо, щоб це була не порожня діяльність (діяльність заради діяльності), а переслідування певної мети (перемити весь посуд, навести робочий порядок.)

 

Дотримання я режиму дня.

Дотримання режиму і ритмічність щоденних дій благотворно впливає на психіку (і дорослих і дітей) .

Коли все навколо нестабільно і ви не уявляєте собі , як жити далі , подбайте просто про ваше «сьогодні ». У вашій владі весь ваш сьогоднішній день , ось на ньому і зосередьтеся !

 

Щоб розвантажити себе емоційно , напишіть розпорядок дня і список справ на сьогодні. Коли так  багато невизначеності в житті , позначте для себе чіткі та передбачувані години для сну ,їжі ,прогулянок ,роботи ,відпочинку.

Це у вашій владі , ви можете на це вплинути . Розклад та списки допоможуть вам бути спокійнішими й  більш  адекватними . Повірте , вашому мозку це сподобається , і він нагородить вас адекватністю і спокоєм !

 

Збереження фізичного стану.Дбайте про своє тіло : рухайтеся , дихайте , спіть , пийте воду і правильно харчуйтеся. Наш емоційний стан дуже сильно залежить від нашого фізичного стану. А якщо фізично ви будете почувати себе добре, то вам буде простіше контролювати свої емоції і приймати правильні рішення про складні ситуації .

 

Безпечне місце.

Якщо у вас є хвилина часу, ви можете відновити душевну рівновагу, виконуючи вправу «Безпечне місце».

Закрийте очі і зосередьтеся на своєму диханні. Сконцентруйтеся на видиху , все більше і більше розслабляючись з кожним видихом.

Коли ви відчуєте себе готовим, уявіть безпечне місце - це може бути будь-яке знайоме вам місце , де ви вже бували або де хотіли б побувати. Ви можете уявити собі реальне місце або уявити щось на власний розсуд.

Безпечне місце може бути таким, яким ви захочете , в ньому може бути все, що завгодно. Це може бути кімната, пляж, галявина, будинок. Ви можете перебувати в ньому один , а можете оточити себе людьми. Єдина обов'язкова вимога - ви повинні відчувати себе в повній безпеці і бути в цьому абсолютно впевнені.

Побудьте в цьому  безпечному місце, насолодіться відчуттям перебування в повній безпеці. Ви можете зберегти це відчуття, а можете проаналізувати якісь аспекти свого життя з точки зору безпеки , яку вам забезпечує вибране вами місце.

Під час перебування в безпечному місці ви повинні сконцентруватися на наступних відчуттях : безпека , комфорт , впевненість і контроль .

Залишайтеся в безпечному місці так довго , як захочете . Пам'ятайте , що ви завжди можете відтворити це місце , коли вам цього захочеться .

Коли ви відчуєте себе готовим, покиньте безпечне місце і поверніться в реальний світ.

Для створення безпечного місця можна використовувати різні частини тіла і, зокрема , серце. Ви можете віддалятися в сконструйований вами світ в будь-який час за своїм бажанням.

 

Бесіда на абстрактні теми. Поговоріть на яку-небудь абстрактну тему з будь-якою людиною , яка знаходиться поруч.. Бесіда - відволікаюча діяльність , яка здійснюється " тут і зараз" і покликана витіснити з вашої свідомості внутрішній діалог, насичений стресом. Людина - дуже соціальна істота. У бесіді можна забути про що завгодно. Якщо поруч нікого немає , можна зателефонувати або поспілкуватися з кимось через інтернет

 

Переключайтесь на позитив. Не варто постійно програвати в голові все погане, що є навколо ! Створюйте для себе можливість емоційно розвантажитися і підзарядитися позитивними емоціями.

 

Памятайте! Ви можете потурбуватися про себе навіть у «епіцентрі шторму» !

 

    2014 Колодійчук О.р.

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід
ХАРЧУВАННЯ
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НАДХОДЖЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ПУБЛІЧНИХ КОШТІВ
Фінансові звіти
Бухгалтерія
Державні закупівлі
ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Статут закладу освіти
Ліцензії на провадження освітньої діяльності
Структура та органи управління закладом освіти
Кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами
Освітні програми, що реалізуються в закладі
Територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником
Фактична кількість учнів закладу
Мова освітнього процесу
Наявність вакантних посад
Матеріально технічне забезпечення закладу
Річний звіт про діяльність закладу
Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Інформація про надходження й використання публічних коштів
Правила прийому до закладу освіти
Результати навчання
РОЗГЛЯД ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН
ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Правила поведінки здобувачів освіти
Пам'ятка для учителів
Правила для батьків

Авторизація

Погода
Загальні новини