Правознавче КВК

05.01.2018   Administrator   Категорія: Із досвіду роботи

Усе  життя – це гра,

І потрібно ще у дитинстві навчитися

Майстерно в неї грати

                       І.В. Вишковський.

Мета : педагогічна та соціально-правова допомога дітям у формуванні їхньої правової культури, розуміння ролі права в суспільстві, розвиток юридичного мислення, вироблення навичок правомірної поведінки, підвищення зацікавленості та інтересу молодого покоління до правових знань. Залучити учнів до змагань у знанні права та вмінні використовувати ці знання у розв’язуванні правових задач.

Хід правознавчого КВК

  • I. «Привітання»
  • II. Конкурс «Розминка»
  • III. Казкова правознавча лотерея
  • IV. Конкурс «Павутина»
  • V. Конкурс «Інтелектуальний штурм»
  • VI. Правове рівняння
  • VII. Конкурс для глядачів «Мораль — Право»
  • VIII. Домашнє завдання
  • ІX. Нагородження.

 

Слова вчителя.

      Добрий день, шановні учасники правознавчого КВК! Сьогодні в цьому залі зібралися команди юних правознавців, учні 10-х класів. Команди правознавців складаються з учнів 10-х класів, які є юними громадянами України. У свій час знаменитий стародавньоримський юрист Ульпіан висловив чудову думку: «Scientiajurisdignissima est»(«сціентіаюрісдігніссіма ест»)- «знання права заслуговує найбільшої поваги» Всі ми є громадянами молодої незалежної держави – України, яка одержала світове визнання. Народ України прагне, щоб Україна потрапила до групи високорозвинених держав. Теперішнє покоління громадян України обрало шлях незалежності та демократії, а поколінням, що вступають у життя, належить йти по цьому шляху. Творчі змагання команд будуть оцінені журі у складі:

      Правова наука точна і не допускає помилок. За помилки юристів розраховуються громадяни. Від правознавців вимагається високий професіоналізм, добре знання свого предмету. Тому судді будуть вимогливими до учасників конкурсу.

І. «Привітання»

Команди по черзі презентують свою назву, емблему та девіз.

За презентацію команди максимально - 5 балів

ІІ. Конкурс «Розминка»

В основу цього конкурсу покладено принцип «Віриш - не віриш». Питання ставляться таким чином, що на них можна відповісти: «вірю» або «не вірю». Кожна команда по черзі відповідає на запитання.

1. Система загальнообов'язкових, формально визначених норм, правил поведінки, щовстановлюються й підтримуються державою та регулюютьважливісуспільнівідносини - СУБ'ЄКТИВНЕ ПРАВО «-»(ОБ 'ЄКТИВНЕ ПРАВО)

2. Можливість мати юридичні права й обов'язки - ПРАВОЗДАТНІСТЬ «+»

3. Винна дія або бездіяльність особи, яка порушує встановлені норми права, завдає шкоди й спричиняє юридичну відповідальність - ПРАВОМІРНА ПОВЕДІНКА «-» (ПРАВОПОРУШЕННЯ)

4. Обмеження, які накладаються на особу в разі скоєння нею правопорушення відповідно до норм законодавства - ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ «+»

5. Основний Закон держави, який установлює основи життя суспільства й державного устрою, що має найвищу юридичну силу - УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА«-» (КОНСТИТУЦІЯ)

6. Документ, нормативний акт, який має вищу юридичну силу, приймається законодавчим органом держави в особливому порядку - ЗАКОН «+»

7. Можливості людини існувати й розвиватися як особистість, задовольняти свої потреби –ОБОВЯЗКИ ЛЮДИНИ «-»(ПРАВА ЛЮДИНИ)

8. Юридично визначений, стійкій, необмежений у просторі правовий зв'язок між особою і певною державою, що визначає їхні взаємні права та обов'язки - ГРОМАДЯНСТВО «+».

9. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та суверенну «-»(СУДОВУ)

10. Система норм права, що регулює певну сферу суспільних відносин за допомогою визначеного методу правового регулювання - ГАЛУЗЬ ПРАВА «+»

За вірну відповідь по 1 балу

ІІІ. Конкурс "Казкова правознавча лотерея" Члени команди почергово витягають завдання і дають відповіді, кожна вірна відповідь-2 бали

1.         Згадайте казку О. Толстого «Золотий ключик або пригоди Буратіно». Назвіть усіх персонажів, які скоювали правопорушення. (Карабас Барабаc,Кіт Базіліо, Лисиця Аліса...)

2.         Казка Г.-К. Андерсена «Дюймовочка». Які злочини вчинили проти Дюймовочки? (Примушення до одруження, утримання під замком...)

3.         Російська народна казка «Колобок». Які права встиг використати Колобок у своєму житті? (Свобода слова та пересування)

4.         Які тварини в казці О. Толстого «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно» виконували роль поліцейських? (Собаки)

5.         Казка Г.-К. Андерсена «Снігова королева». Який злочин учинила Снігова королева? (Насильне утримання, позбавлення свободи думки та пересуваня)

6.         Казка «Попелюшка». Які права Попелюшки порушувалися в цій казці? Хто їх порушував? (Невиконання батьками обов'язку піклування про дитину, приниження гідності)

7.         Казка «Колобок». Чи порушували права Колобка Дід та Баба? Поясніть свою думку. (Невиконання обов'язку піклування)

8.         Казка «Вовк і семеро козенят». Яке покарання чекало Вовка за вчинений ним злочин? Що це був за злочин? (Відповідно до замаху на вбивство)

9.         Російська народна казка «Колобок». Чи правильно вчинив Колобок, коли втік із дому? Поясніть свою думку. (Порушення обов'язків дитини, бродяжництво)

10.     Мультфільм «Ну, постривай!». Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби подаючись навздогін за Зайцем? (Неправомірно)        

11.       Казка «Колобок». Хто в цій казці скоїв найнебезпечніший злочин? Чому ви так вважаєте? (Лисиця)

12.       Казка Ш. Перро «Кіт у чоботях». Чи скоїв якесь правопорушення Кіт у чоботях? Поясніть. (Шахрайство, заволодіння чужим майном)

За вірну відповідь по 2 бали

ІV. Конкурс «Павутина»

Розташувати правильно букви й визначити слова.

1. УЕТДПТА (Депутат)

2. АНКОЗ (Закон)

3. ЗДИЕТНПЕР (Президент)

4. ОДАВАТК (Адвокат)

5. РА Д А ПТ И (Апатрид)

6.НТКОИСЯЦУІТ(Конституція)

За вірну відповідь по 1 балу

V.Конкурс «Інтелектуальний штурм»

Кожній команді по черзі дають запитання.

1. Коли було прийнято Конституцію України, за якою живе держава?(28 червня 1996 року)

2. Назвіть найвищі державні посади в нашій країні.(Голова Верховної Ради, Президент,Прем'єр-міністр)

3. Який державний орган влади в Україні є найвищим законодавчим?(Верховна Рада України)

4. Які основні документи закріплюють права дитини?(Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини)

5. Коли було прийнято Конвенцію ООН про права дитини?( 20 листопада 1989 року.)

6. У якому році ратифіковано в Україні Конвенцію ООН про права дитини?( 27 лютого 1991 року )

7. Що забезпечує демократичний характер держави? (Права і свободи громадян)

8. До якого віку людина вважається дитиною?(До 18 років)

9. Основне право людини.(На життя)

10. Можливість діяти без заборон, за вибором.(Свобода)

За вірну відповідь по 1 балу

VI. Правове рівняння

(А + Б): В-Г = 73

де

А — кількість депутатів Верховної Ради України;

Б — шлюбний вік для чоловіків;

В — термін повноважень Верховної Ради України;

Г — шлюбний вік для жінок

За вірну відповідь максимально-4 бали

VII. Гра з глядачами

.«Мораль — Право»

Визначити, які з наведених норм належать до моральних, а які — до правових.

1. У транспорті поступатися місцем старшим.

2. Не кажіть неправди.

3. До кримінальної відповідальності притягаютьосіб, яким до того моменту, як вони вчинили злочин, виповнилося 16 років.

4. Переходьте дорогу в зазначеному місці.

5. Не крадіть.

6. Не залишайте друзів у біді.

7. Громадяни України перебувають під захистом держави.

8. Носити брудний одяг негарно.

9. Обов'язок громадянина — брати  участь у виборах.

10. Любіть ближнього як самого себе.

VIII. КОНКУРС- Домашнє завдання.

Команди заздалегідь готують театралізовані сценки в яких порушуються права людини.

Команда суперниця має визначити ,які саме права були порушені.

За сценку –максимальна кількість балів-10, за вірну відповідь з приводу порушень прав людини-5 балів.

ІХ. Підведення підсумків. Нагородження переможців

 

    Папроцька С. В.

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід
ХАРЧУВАННЯ
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НАДХОДЖЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ПУБЛІЧНИХ КОШТІВ
Фінансові звіти
Бухгалтерія
Державні закупівлі
ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Статут закладу освіти
Ліцензії на провадження освітньої діяльності
Структура та органи управління закладом освіти
Кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами
Освітні програми, що реалізуються в закладі
Територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником
Фактична кількість учнів закладу
Мова освітнього процесу
Наявність вакантних посад
Матеріально технічне забезпечення закладу
Річний звіт про діяльність закладу
Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Інформація про надходження й використання публічних коштів
Правила прийому до закладу освіти
Результати навчання
РОЗГЛЯД ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН
ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Правила поведінки здобувачів освіти
Пам'ятка для учителів
Правила для батьків

Авторизація

Погода
Загальні новини