Конспект відкритого уроку з математики у 5 класі на тему: «Десяткові дроби. Додавання, віднімання десяткових дробів»
15.03.2018 Administrator Категорія: Із досвіду роботи
Вчитель математики
Гнатюк Н.В.
Тернопіль-2010
Тема: «Десяткові дроби. Додавання і віднімання
десяткових дробів.»
Назва: «Математичні змагання»
Мета: систематизувати знання учнів про десяткові дроби; закріпити навички розв’язування вправ на округлення, порівняння, додавання та віднімання десяткових дробів; розвивати обчислювальні навички, прищеплювати інтерес до математики.
Тип уроку: розв’язування вправ.
Обладнання: ноутбук, проектор, «сигнальні картки», роздатковий матеріал з текстами вправ.
Хід уроку
Клас попередньо поділений на три команди, кожна з яких обрала капітана. Назви команд – «Х», «У», «Z». У кожного учня корона з відповідною буквою.
І. Організаційний момент.
Вчитель:
-Сьогодні на уроці ми пограємо у цікаву гру «Математичні змагання», а оскільки тема, яку ми вивчаємо «Десяткові дроби», то мета нашого уроку – закріпити навички розв’язування вправ на округлення, порівняння, додавання і віднімання десяткових дробів. Сьогодні ви зможете показати не тільки знання вивченого матеріалу, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагань пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра і повага один до одного. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу.
Лічильна комісія у складі …(3 вчителі математики) підрахує всі набрані учасниками змагань бали та визначить переможця.
ІІ. Представлення команд.
Капітани команд встають, оголошують назву команд, а учні відповідно говорять:
Команда «Х»:
«Математику ми любим,
Вигравати в цій грі будем.»
Команда «У»:
«Десяткові дроби знаєм
І завжди перемагаєм»
Команда «Z»:
« Отака у нас вже вдача,
Нам легка люба задача»
ІІІ. Конкурси.
- Бліц-турнір.
Кожній команді вчитель задає по декілька запитань, на які учні повинні швидко дати відповідь. У цей час учні інших двох команд піднімають «сигнальні картки»: червону ( неправильно) або зелену ( правильно).
Запитання команді «Х».
- Найменше натуральне число?
- Знак у десяткових дробах, що відокремлює цілу частину від дробової?
- З двох десяткових дробів з різними цілими частинами більший той, …
- Якщо сторона квадрата 4м, то його площа …
- Сума довжин всіх сторін многокутника називається…
- Як знайти невідомий доданок?
- Навести приклад числа, яке менше 6, але більше 5.
Запитання команді «У».
- Скільки кілограм має 1т?
- Кут, градусна міра якого дорівнює 90о.
- Щоб порівняти два десяткові дроби з рівними цілими частинами, треба…
- Округлити 2,5 до одиниць.
- Як знайти невідоме зменшуване?
- Чому дорівнює 1/3 частина години?
- Звичайний дріб, у якого чисельник менший від знаменника.
Запитання команді «Z».
- Найменше трицифрове число.
- Рівність, яка містить невідоме.
- Як знайти невідомий множник?
- Округлити 4,99 до одиниць.
- 100кг – це 1…
- Якщо сторона квадрата 5, то його периметр…
- Сформулювати переставну властивість додавання.
- Розминка.( із застосуванням сигнальних карт). Учні якої команди розв’яжуть правильно більше усних вправ ( кожна вправа – 1 бал), та команда – переможець.
- Порівняти десяткові дроби:
а) 3,52 і 5,8; г) 6,28 і 6,201;
б) 4,35 і 10,1; д) 9,003 і 9,3;
в) 72,405 і 72,45; е) 4,7245 і 4,7254.
2) Округлити:
до десятих: до сотих: до десятків:
а) 2,48; а) 2,045; а) 502,75;
б) 35,4; б) 0,012; б) 315,0025;
в) 1,99; в) 0,0035; в) 299,4.
3) Виконати дії:
а) 3,05+2,4; г)8,42+3;
б) 1,29-0,1; д)9,7+3,17;
в) 5,3+4,8; е)4,52-1,3.
4) Виразити:
в метрах: 5дм 2см; 6м 25см;
у кілограмах: 773г; 8 кг 11г.
5) Обчислити зручним способом:
а) (5,2 +3,295)-4,2;
б) 8,5-(1,5+2,25).
3. Математична естафета «Знайомі числа».
Учні кожної команди по черзі виходять до дошки і розв’язують вправи, піднімаючись по «сходинках». Виграє та команда, яка швидше доходить до «знайомого» числа.
|
|
+5,5 |
|
|
|
|
-1,2 |
|
||||||
|
-4,7 |
|
|
|
|
|
+2,2 |
|
|
|||||
|
+2,2 |
|
|
-5,1 |
|
|
||||||||
|
-3,1 |
|
|
+2,1 |
|
|
||||||||
|
+2,1 |
|
|
+3,8 |
|
|
||||||||
+1,9 |
|
|
+1 |
|
|
|||||||||
5,1 |
|
2,2 |
|
І команда ІІ команда
|
|
|
|
|
+1965 |
|
+42,7 |
|
|
||||
-2,7 |
|
|
||||
-2,4 |
|
|
||||
-1,6 |
|
|
||||
+7,4 |
|
|
||||
1.6 |
|
ІІІ команда
Вчитель:
- А тепер зрозуміло, чому саме так називається наша естафета? 9 – номер нашої школи; 5 – п’ятий клас; тепер – 2010рік.
- Конкурс капітанів.
Капітани команд отримують на картках завдання( 5 балів) і розв’язують їх на дошці.
1) (81-х)+27,8=39,156; 2) 36,5-(х+1,5)=11,85;
81-х=11,356; х+1,5=24,65;
х=69,644. х=23,15.
3)(х-2,4)-3,48=1,05;
х-2,4=4,53;
х=6,93.
- Хвилинка цікавої математики.
(Кожна задача – 1 бал).
- У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька?(6)
- Двоє учнів грали в шахи 2год. Скільки часу кожний учень грав окремо?(2)
- У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат у будинку?(5)
- Вік дідуся виражається найменшим трицифровим числом, у якого всі цифри різні. Скільки років дідусеві?(102)
- До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. Скільки всього дітей ішло до школи?(5)
- 5 кіп і 7 кіп сіна склали разом. Скільки вийшло кіп?(1)
- Конкурс «Кращий математик».
На кожній парті - тексти задач. Учні самостійно читають умову. Учень якої команди правильно розкаже хід розв’язання, записує розв’язок на дошці, а команда отримує 5 балів.
- На першій і другій машині було 3,6т вантажу, а на другій і третій машині - 3,3т. На трьох машинах було 4,7 т вантажу. Скільки тонн навантажили на кожну машину окремо?(2,4т; 1,2т; 1,1т)
- Задумали число. Якщо від нього відняти 9,16 і до отриманої різниці додати 12,78, то отримаємо 28,62. Яке число задумали?(25)
- У першій бочці було 40,3л квасу. Коли з неї перелили до другої бочки 15,4л, то в ній залишилось на 5л більше квасу, ніж стало в другій. Скільки літрів квасу було в другій бочці спочатку?(4,5л)
ІV. Підсумок гри. Нагородження переможців.
Коментарі 0