"Формування фінансової грамотності школярів як основи економічного мислення''
29.04.2022 Administrator Категорія: Фінансова грамотність
В умовах розвитку української державності важливою складовою змісту громадянського виховання є економічне виховання, розвиток мотивації до праці
«Підприємливість і фінансова грамотність – одна з компетенцій, якою мають володіти учні та випускники Нової української школи.
Усвідомлення життєвої потреби у трудовій активності, ініціативі, підприємництві; розуміння економічних законів і проблем суспільства та шляхів їх розв'язання, готовність до соціальної творчості як умови соціальної адаптації, конкурентоспроможності й самореалізації особистості в ринкових відносинах – все це вимагає поглибленого інтересу до економічної сторони життя в суспільстві, а цей інтерес можна задовольнити лише при вивчені «економіки».
У формуванні елементів економічного мислення надзвичайно велику роль відіграють уроки фінансової грамотності. Їх головна мета - формування стійкого інтересу учнів до економічної науки, бути фінансово грамотними, що у підсумку повинно забезпечити їх фінансову незалежність.
Вони дають змогу краще сформувати в учнів практичні навички та вміння, розвивати пізнавальний інтерес, активізувати самостійну діяльність, а в подальшому визначити власне місце у вивчених економічних процесах, зорієнтуватись на ринку праці, визначитись у майбутньому працевлаштуванні, вибрати власний спосіб одержання майбутніх доходів.
Шкільний курс «Фінансової грамотності» має розвинути в учнів критичне та системне мислення у фінансових питаннях, уміння оцінювати ризики та приймати зважені рішення щодо фінансів, допоможе молоді в реальному житті.
На уроках учні зможуть отримати інформацію та практичні навики по різних темах, а саме: про основні права споживачів фінансових послуг, правила безпечної роботи з платіжними картками, про криптовалюту, електронні гроші, платіжні інтернет-інструменти, депозити, кредити, роботу банків тощо.
Досягненню фінансової грамотності сприяє проведення тижнів фінансової грамотності, заощаджень, GMW, ігор «Життєвий капітал», «Економікс», брейн-рингів, вікторин, ІХП та годин класного керівника на різні теми та екскурсії у банківські установи та Музей грошей.
Фінансова грамотність має стати надбанням кожного, хто закінчив школу в Україні. Учні в Україні повинні отримати ті компетентності, які потім йому допоможуть стати успішною людиною. Фінансова грамотність є однією з таких компетентностей. Адже критичне мислення, прийняття самостійних рішень, вміння брати на себе відповідальність – це є найкращий здобуток, який повинна мати кожна освічена людина.
Отже, основним завданням є не просто дати учням теоретичні знання з фінансової грамотності, а й показати, як можна їх практично застосувати, навчити розуміти і аналізувати події, що відбуваються в економічному житті, знаходити свої шляхи в розв'язанні економічних проблем тощо.
Тому на власному досвіді шукаємо найоптимальніше поєднання методів, способів виконання навчальних планів, щоб це було цікаво і учням, і вчителям.
Коментарі 0