«Запобігання булінгу та формування ненасильницьких моделей поведінки серед дітей та молоді»

11.10.2019   Administrator   Категорія: Соціально-психологічна служба

 

          Попередження булінгу в освітніх закладах – це спільні дії учасників освітнього процесу. Переслідування, знущання, погрози онлайн, образи – все це негативно впливає на школяра та його успіхи в навчанні.

          У закладі освіти вирішальна роль у боротьбі з булінгом належить педагогам. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки за підтримки психологічної служби, батьків (осіб, що їх замінюють), громадських організацій та представників місцевих органів влади.

           9 жовтня у ТНВК ШЕЛ № 9 імені Іванни Блажкевич відбувся семінар-тренінг для вчителів «Запобігання булінгу та формування ненасильницьких моделей поведінки серед дітей та молоді», який провела психолог-методист Тернопільського комунального  методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу Несмашна Галина Євгенівна.

Під час цього заходу Галина Євгенівна ознайомила вчителів із програмою тренінгових занять «Не смійся з мене», яка призначена для дітей підліткового та юнацького віку і успішно впроваджується у багатьох країнах світу. У цій програмі реалізуються базові методологічні принципи зміни поведінки. Вона містить спеціально розроблений комплекс заходів, спрямованих на попередження та/або подолання конкретної соціальної проблеми або декількох пов’язаних між собою проблем шляхом підвищення рівня поінформованості, а також розвитку відповідних умінь і навичок у її учасників.

Зважаючи на особистий досвід та досвід роботи з учнівськими колективами, вчителі переконалися, що у поведінковому підході значну роль відіграє вироблення необхідних поведінкових навичок. Несмашна Г.Є. підкреслила, що надання інформації про гідну ненасильницьку поведінку є обов’язковою умовою для зниження поведінкового ризику, а мотивація до змін, у свою чергу, визначає дії дитини, які базуватимуться на отриманій інформації.

Вчителі ознайомились із техніками та вправами, спрямованими на попередження та/або подолання конкретної соціальної проблеми або декількох пов’язаних між собою проблем шляхом підвищення рівня поінформованості, а також розвитку відповідних умінь і навичок у її учасників.

Несмашна Г.Є. на конкретних прикладах продемонструвала застосування технік формування ненасильницької поведінки. Вчителі, беручи участь у ділових іграх, моделюючи різні ситуації на практиці переконалися у доцільності і корисності використання технік для згуртування класних колективів, для попередження та пошуку шляхів вирішення виниклих проблем у спілкуванні школярів, визначали найбільш ефективні шляхи профілактики та боротьби з булінгом в учнівському середовищі.

 

 

 

 

    Колодійчук О. Р.

 

Коментарі 0

Ви не увійшли в систему! Вхід
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НАДХОДЖЕННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ПУБЛІЧНИХ КОШТІВ
ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Авторизація
Загальні новини